pátek 14. prosince 2012

zdobíme perníčky

ahoj,
dneska přináším jedno rychlovideo věnované zdobení perníků. Točila jsem ho sama jednou rukou a je to znát jak na videu, tak na zdobení... asi budu muset s Pilotem natočit ještě něco.

Každopádně přidávám recept na polevu, ve videu jsem zapomněla zmínit citrónovou šťávu - tu můžete, ale nemusíte přidávat - lze jí polevu např. ředit, pokud ji uděláte příliš hustou. Mžete také přidat trochu škrobu. Pokud chcete polevu barevnou, přidáte potravinářské barvivo.

cca 150g cukru moučka - prosátý
1 bílek
trošek citrónové šťávy

Mícháme trpělivě, dokud nemá poleva konzistenci, kterou potřebujeme, neměla by příliš téct.



Hotová poleva od Dr. Oetkera vypadají takto:

http://www.oetker.cz

Samozřejmě se dají koupit hotové polevy i jiných značek a dají se koupit i barevné polevy. Vybere si určitě každý :)

Jedna tubička mi vystačí cca na 20 perníků - dle velikosti. A ještě bych ráda dodala, že tato poleva velice rychle zasychá, takže není problém se skladováním, za půl hodinky můžete perníky skládat do krabice a nemusíte se obávat, že si perníky poničíte.



Pokud se vám zdá, že jsem napekla perníky divných tvarů, tak máte pravdu, taky se divím, co mě to popadlo.... no, auta pro Pilota, hrochy pro taťku a krokodýla jsem si prostě musela koupit :D

Pokud byste náhodou měli k tématu nějaké dotazy (což pochybuju, neb je vcelku dost intelektuálně jednoduché), sem s nimi :)

přeji pěkný víkend, Meduňka

13 komentářů:

  1. Vypadají krásně. Kdybych se nemusela učit na státnice, tak bych se do toho pečení taky pustila...

    OdpovědětVymazat
  2. Inspirativní video, díky:)
    Hned mám chuť začít trénovat:) Já jsem si jeden rok taky koupila nějakou tu tubičku a moc mi to s ní nešlo, ale myslím, že to byl jiný typ.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, někdy se to taky naučím, slibuju... :) Ale do té doby budou muset stačit naše puntíkaté muchomůrky a srdíčka s písmenky a ksichtíky. :D
    Mimochodem ten krokodýl je boží! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Máš příjemný hlas a perníčky krásné! Tubičky jsou super, zdobily s nimi děti a vcelku jim tom šlo, dokud nezjistily, že si tu polevu můžou z těch tub vycucat:D

    OdpovědětVymazat
  5. Krasne, ja by som na take dokonale zdobenie potrebovala nejake to pravitko :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jsou rozkošný :) My děláme zajíčky, což taky není zrovna vánoční.

    OdpovědětVymazat
  7. To je krása... TAKHLE se mi to nikdy nepovede...

    OdpovědětVymazat
  8. hej toto som v obchode videla aj som hovorila že kúpiť- nekúpiť ale tak mi nejako v rodine perníčky ani nemusíme tak ti poviem ;D

    OdpovědětVymazat
  9. jsi děsně šikovná, já na tohle absolutně nemám trpělivost

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moc děkuju :)Pro mě to byl vždy relax a snažila jsem se, aby ani 1 perník nebyl stejný jako jiný... ale tento rok na to nějak nemám čas :( a dost mě to mrzí...

      Vymazat
  10. všem vám děkuji za pěkné komentáře!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Panebože, ten krokodýl!!! Už jen kvůli němu bych začla píct, ach! Máš perníčky krásně nazdobené :)

    http://svetpodles.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty