neděle 15. července 2012

roláda se šlehačkou

zdravím všechny, dneska přináším zase po delší době recept, není to sice nic zdravého, nicméně velmi jednoduchého a efektního. Jedná se o kakaovou roládu plněnou šlehačkou, pekla jsem tento víkend kvůli návštěvě tchyně. Škoda, že mě nenapadlo fotit postup, nicméně je tak jednoduchý, že fotky nejsou třeba.

Na těsto budeme potřebovat:
  • 6 vajec
  • 70 g moučkového cukru
  • 20 g kakaa
  • 1 lžička škrobu
  • 40 g hrubé mouky
  • na náplň 2 balení 40% šlehačky

Postup:
 žloutky a cukr vymícháme do pěny, následně přidáme kakao a lžičku škrobu, opět vyšleháme, dále přidáme mouku, opět promícháme; nakonec opatrně vmícháme sníh z bílků.

Těsto vylejeme na plech s pečícím papírem, který lehce přetřete máslem (jinak se fakt děsně chytá a nebo mám na prd pečící papír). Pěkně rozetřeme po pečícím papíru a šoupneme do trouby předehřáté na 190 stupňů. Pečeme 10 minut, poté vyndáme a ještě za tepla srolujeme, aby roláda vystydla v požadovaném tvaru.

Po vychladnutí plníme vyšlehanou šlehačkou (nejlépe se ztužovačem). Můžete na vrstvu šlehačky klást např. ještě višně, třešně nebo banán. Poté svineme a potřete rozpuštěnou čokoládou - já používám nejraději hořkou (ne na vaření) od figara.

Vychlazená roláda je opravdu chutná, velice lehká, nadýchaná, zatím jsem s ní slavila jen úspěchy :)





Tak dobrou chuť přeju! Meduňka




4 komentáře:

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty