neděle 20. října 2013

maskování I.

pěkný den přeji,

tak jsem si dělala tak trošku pořádek v mém maskošuplíčku a ráda bych vám ukázala ty poklady, co jsem v něm vyštrachala a trošek to zrekapitulovala.

Jestli počítám dobře, tak vlastním 13 masek v plném balení a 7 pytlíčkových kousků.
Ať se koukám, jak se koukám, většina masek je určena na čistění pleti, čistění a stažení pórů. Prostě masky na mastnější typ pleti. Jedná se o kousky většinou velice dobře dostupné po všech stránkách - tedy lehce sehnatelné i finančně nepříliš náročné.

Masky používám tak 3x - 4x do týdne, podle času, nálady a stavu pleti. V současné době se mi pleť nějak kazí, to bude ten přechod do zimního počasí a až se k tomu přidá ještě ten šok z vysazení HA, tak hádám, že už mě nezachrání ani ty masky... ale nestahujme kalhoty, když brod je ještě daleko, třeba budu teď i po vysazení krásná jako hvězda jasná! :) Ale to jsem nějak uhnula od tématu. Prostě jsem jen chtěla naznačit, že ačkoli používám masky tak obden, tak jich mám takovou zásobu, že mi musí vystačit minimálně na celý rok 2014.
 
Tak a teď bych k vám k zajímavým kouskům něco málo řekla, nebudou to vyloženě recenze, neb některé masky jsem už určitě recenzovala a některé mám odzkoušené poměrně málo, takže je na recenze brzy. Prostě to berte jen jako takový vhled do mé maskopéče.



Avon Professional - slupovací maska na černé tečky s kyselinou salicylovou - dala by se označit za nejhorší masku, kterou jsem kdy vlastnila. Masku jsem použila asi 3x, ale pokaždé to bylo neuvěřitelné utrpení. Jedná se o takový modrý gel, který nanesete, já dávala jen na oblast nosu a přilehlého okolí a na bradu, kde mi černé tečky hrozí a jsem za to ráda, na celém obličeji bych ji určitě nesnesla! Necháte uschnout a tradá na sloupnutí - já tedy nejsem v oblasti slupovacích masek žádný nováček a vím, že někdy to jde ztuha, ale toto mi z obličej nešlo za  žádnou cenu, ani heverem, ani párem koní, prostě to drží a drží. Když už se mi to podařilo sloupnout, tak vždy jen po malých kouscích, nikdy ne celý "plát", trhala jsem to ze sebe vyloženě se sebezapřením, protože to ukrutně bolelo, trhalo to všechno ochlupení...no fakt nezapomenutelný zážitek. Když jsem se pokoušela místo stržení masku umýt, tak to taky nešlo, jak se maska rozmočila, tak se změnila v takovou hlenovitou konzistenci, matlala po se obličeji, po rukou, lepila, tahala se jak .... soplík.... no, taky to nebyla forma odstranění. Myslela jsem si, že to třeba byla jen náhoda, že jsem měla přecitlivělý obličej, takže jsem vyzkoušela opakovaně, ale vždy byl výsledek stejný - bolest ukrutná, podrážděný obličej a póry si vesele žily svým životem. Vlastně nechápu, proč masku v šuplíčku ještě pořád mám, měla bych ji rovnou hodit do koše, protože něco takového bych se styděla i někomu darovat!
 
Neemový prášek - recenze zde. Ve zkratce se jedná o přírodní antiseptikum, které reguluje mazové žlázy, léčí nejrůznější kožní nemoci - akné počínaje a lupenkou konče. Ale pozor - velice nepříjemně chutná, ne snad že bych masku olizovala, ale ona vám po ní na nějakou dobu zhořkne kůže, takže pokud dáte masku blízko rtům a budete si je pak olizovat, jistě tu pachuť ucítíte!
 
Tarika akné - recenze zde. Ve zkratce - směs ayurvédských bylin a minerálů, které by do 10ti dnů pravidelného používáme a při vysazení veškeré jiné kosmetiky, měly výrazně zlepšit stav pleti. Já se nedokážu vzdát veškeré kosmetiky, takže neznám plné účinky, ale i tak už mám asi 3tí balení a jsem moc spokojená.
 
Amie čistící maska s přírodním peprmintem, francouzským jílem a limetkovým máslem - jedna z mých nejpoužívanějších masek, má velice příjemný chladivý efekt, vstřebává jednoznačně přebytečný maz z pleti, čistí póry, pleť je po použití velice jemná, hebká, hladká. Velice dobře se s ní pracuje, jednoduše se smývá, je to rychlovka, která se za cenu cca 150Kč jednoznačně vyplatí.
 
Kawar bahno z mrtvého moře - nejedná se přímo o masku, Kawar prodává masku v menším balení, ale dle složení byly tyto výrobky téměř totožné, lišily se snad jen v 1 ingredienci, pokud si dobře vzpomínám, takže jsem sáhla po tubě větší, cenově výhodnější. Recenze produktu zde. Ve zkratce bahno ohřejete v umyvadle ve vodě kolem 37stupňů, pak aplikujete na tělo či obličej - bahno může někoho na kůži štípat nebo pálit, po smytí bývá můj obličej lehce červený, ale to např. i po Tarice, pleť je hodně prokrvená, proto je zarudlá. Bahno obsahuje vysoké procentu hořčíku,draslíku a minerálních látek, které pleť uklidňují. Osobně mám toho bahno ráda, i tím štípáním mám pocit, že opravdu působí, že s pletí něco dělá, řekla bych, že čistí a jednoznačně ozdravuje pokožku s pupínky.
 
Le chaton - výživná tvarohová maska s medem - maska, která mě překvapila tím, že jsem si ji velice oblíbila, ale také tím, že obsahuje ingredience, které jsem v ní tak nějak nečekala - např. parabeny a dimethicone. Jelikož, ale mám pocit, že je moje pleť po použití opravdu vyživená a hydratovaná, tak to neřeším, koneckonců tyto složky obsahuje i spousta ostatních masek, které používám, ale od této jsem to nečekala, působila na mě tak nějak přírodně.
 
Alba botanica - "slupovací maska" - když jsem tuto masku kupovala, tak jsem si představovala, že se bude jedna o klasickou slupovací masku, neb tento název stál v popisu, ale ona to není klasická slupovací maska, myslím, že básník tím slupováním chtěl říct, že obsažené ovocné kyseliny a 6%alpha - hydroxy kyselina odstranění z pleti odumřelé buňky a nečistoty. Jedná se vlastně o chemický peeling.
 
Aqua (Water), Alcohol (1), Vaccinium Myrtillus Fruit Extract, Glycerin, Propanediol, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice (1), Xanthan Gum, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil (1), Saccharum Officinarum (Sugar Cane) Extract, Acer Saccharum (Sugar Maple) Extract, Algae Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Citrus Limon (Lemon) Fruit Extract, Fragaria Vesca (Strawberry) Fruit Extract(1), Lactobacillus/Arundinaria Gigantea Ferment Filtrate, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract, Panax Ginseng Root Extract, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Rubus Fruticosus (Blackberry) Fruit Extract, Vitis Vinifera (Grape) Fruit Extract, Citric Acid, Lactic Acid, Salicylic Acid, Sea Silt, Tocopheryl Acetate, Citrus Aurantifolia (Lime) Oil (2), Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil (2), Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Oil (2), Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil (2), Citrus Nobilis (Mandarin Orange) Peel Oil (2), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil (2), Benzyl Alcohol, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Citral, Limonene.(zdroj)
 
Je mi sympatické, že maska neobsahuje parabeny, SLS, ftaláty ani umělou parfemaci. Řekla bych, že tento přípravek funguje, že pěkně odstraňuje ty odumřelé buňky, že vyžere všechno, co na obličej už nepatří. Docela mě po nanesení štípe, ale za chvíli si zvyknu. Maska se smývá za cca 5 minut, myslím, že kdybyste nechali výrazněji déle, tak by byla pleť docela podrážděná. Obličej mívám po použití zarudlý, lehce podrážděný, ale po chvíli se uklidní a je jemný. Věřím, že pravidelné používání by mohlo mít velice solidní účinky. Uvidíme, pokusím se jí používat pěkně pravidelně 2x týdně.
 
 
 
Tak to by bylo něco málo slov k maskám, které používám tak nejčastěji nebo na ně mám udělaný obrázek. Ostatní masky si můžeme probrat v dalším díle!
 
Přeji pěkný zbytek víkendu, už se nám to zase krátí - ach jo!
 
Meduňka
 
 

 

25 komentářů:

  1. Tak to je opravdu slušná zásoba a hned několik masek mě dost zaujalo! :)

    Zvu Vás na svou giveaway: KLIK

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je pořádná zásobička, já tedy masky moc nepoužívám, už ani nevím, kdy jsem nějakou použila naposledy...

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo to je hezká sbírka :) Já mám masky jen 2... hydratační od Lancomu a pak od Freemana modrou z mořských minerálů... obě jsou super :)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  4. Ta Alba Botanica vypadá perfektně (aneb nacpěte do něčeho dvacet rostlinných výtažků a máte mě chycenou), tu musím někde schrastit! :) (Jinak kyseliny jsou všechny ty acidy - citronová a mléčná patří mezi alfa hydroxy kyseliny, salicylová mezi beta hydroxy k., ovocné extrakty mohou taky nějakou tu kyselinu obsahovat.)
    ... Našla jsem a teď mám zas problém se syndromem jedné položky v košíku - Meduňko, máš zkušenost s ještě něčím od nich? Láká mě zkusit ještě něco z té havajské řady.. :-9

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jééé, já ten řádek s acid přeskočila, když jsem to četla, já jsem fakt marná, díky!
      toto je můj první kousek od nich, bohužel neporadím ...

      Vymazat
    2. vždyť je to taky výpis na půl strany a chvilku mi trvalo, než jsem zaostřila:) Tak já prubnu ibiškový toner, čistě ze zvědavosti. Doufám, že mu neprojde expirace, než na něj dojde řada - ale copak bych mohla nechat masku na dlouhé cestě samotnou? Ještě by se mohla ztratit:)
      Tariku budu muset taky někdy vyzkoušet, z řady na dospělé akné od Avonu mě kdysi nenadchlo nic, ale mívala jsem ráda jejich masky z řady Planet Spa. Neem jsem si pořídila jako olej, že ho budu kapat do samo domo masek a nějak jsem na to zapomněla - takže díky za připomenutí a za dobré tipy.

      Vymazat
    3. jééé ibiškový toner, to musí být paráda! kde jsi objednávala? Já miluju ibišky! kdysi jsem měla 30 různých druhů ibišků :) jenže držím výzvu, tak fakt nemůžu :)
      Maska by se určitě sama po cestě bála a mohla by být traumatizovaná!

      Vymazat
    4. Na iHerb - http://uk.iherb.com/Alba-Botanica-Facial-Toner-Hibiscus-8-5-fl-oz-250-ml/14668 ; ani mi další kus nenavýšil poštovný. Teď jen doufat, že tentokrát balík z iHerb dorazí...
      Můžeme to obejít tak, že ti pak pošlu vzorek k vyzkoušení, co ty na to;)?

      Vymazat
    5. :) Nezapomenu - napíšu, jak to přijde.

      Vymazat
  5. Ten mikrošuplíček bych teda chtěla vidět! :D

    OdpovědětVymazat
  6. jé to je super. jinak moje sbírka se stále rozrůstá, od posledka jsem už i já zařadila práškovou neem a tariku jsem si konečně už taky pořídila a myslím, že i jiné další... no nic, jsem marná, mně masky prostě neubývají.

    jinak té alba botanica se neboj, kyselinové masky jsou boží... že bych si ji taky objednala?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, já se taky obávám,že mi masky ubývat asi nebudou, jen tu od avonu, tu fakt vyhodím, to je tragédie.
      Což o to, já se té kyselinové nebojím, jen nevím, co to bude dělat dohromady s každodenním používáním pixie (neboj, nezapomněla jsem na tebe) a na noc plánuju zařadit sébium sérum od Biodermy, kde tuším nějaké ty kyseliny taky jsou... abych se neukyselinovala :) a nerozpustila :)

      Vymazat
    2. hele já myslím, že dobrý. taky dávám jednou týdně kyselinovou masku a každý den clearegen a k tomu mám i kyselinový čistící gel. jen to asi nechce následně, jakože kombinace masky, kterou umyješ gelem, a pak to přetřeš tonikem... no to není zrovna ideální. ale třeba kyselinové tonikum s kyselinovým sérem mi dělalo docela dobře, i když po pár měsících jsem to musela omezit, protože to vysušovalo.

      fakt si na mě nezapomněla? já už skoro jo, dokonce jsem si objednala jiné kyselinové tonikum, protože clearegen mám na dně. takže vůbec vlastně spěchat nemusíš.

      Vymazat
  7. a jakou masku používá číča :) Já používám hlavně freeman zelenou s avokádem a jílem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. číča si máchá xichtík zejména v kočičím mléce, prej je to moc fajn na ochlupení :D

      Vymazat
  8. Sbírka je to slušná! Přeji Ti, abys měla pěknou pleť i po vysazení HA. A dovoluji si Tě pozvat kě mně na giveaway:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2013/10/bezova-ruze-od-bourjois-prekvapeni-pro.html

    Pája

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo Meduňko to je nádherná sbírka a obdivuji s jakou pravidelností a důsledností maskuješ, já to teď dost flákala a bylo to na pleti poznat, takže už jsem zase nakoupila nějaké ty masky a vytáhla Ilcsi z lednice :-)). Vidím, že Miška kosmetice rozumí a že by si nějakou masku taky dala :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Od zn. Amie bych si chtěla pořídit pleťovou čistící vodu a mléko.. možná se poohlédnu i po této masce ! Jinak masky od Freemana jsou super !

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty