sobota 5. října 2013

DIY - vánoční ozdoby

pěknou sobotu přeji,

za oknem je sice fajn, sluníčko moc krásně svítí, ale venku už to taková sláva není, fouká a je docela chladno a protože v takovém počasí odmítl jít se mnou můj milý na ozdravnou a mozek očišťující procházku, musím si od stresu pomoci jinak! Rukodělnou činností, při které absolutně vypínám! Jsem tvor od přírody tvořivý a když jsem ještě nechodila do práce, hodně jsem malovala a chodila do keramiky a kde co vytvářela, teď už jsem 5 let úplně zakrnělá! A co mě donutilo se k tvořivému odpočinku vrátit? Míša! Ona je totiž tak moc divoká a tak moc skákavá a kousavá, že jsem se začal obávat Vánoc! Jak asi dopadnou moje krásné téměř nové ozdoby???? Odpověď je nasnadě - špatně! A protože mi bylo líto stromek nemít, jak navrhoval Pilot.... rozhodla jsem se, že letos stromek bude, jen na něm budou nerozbitné ozdoby a protože nechci kupovat plastové baňky, rozhodla jsem se ozdoby vyrobit! Zkuste to i vy, ručím vám za to, že vás to večer u televize náramně uklidní :)
 
Co tak asi budete potřebovat?
 

 Všechnno potřebné pohodlně nakoupíte ve výtvarných potřebách a švadlence. Filc jsem koupila za 10Kč/kus, pytlík korálků seženete kolem 25Kč, různé mašle za cca 30Kč, bavlnky 20Kč/kus, flitry 25Kč/sáček, skleněné kamínky jsou trošek dražší cca 70Kč/balení, lepidlo na kamínky stojí něco kolem 100Kč. Kamínky i lepidlo jsem zapomněla vyfotit :( Nůžky doma určitě najdete, já jsem měla jen megamalé nebo megavelké a navíc tupé, takže jsem kupovala zbrusu nové :)
 
 



Pak už stačí jen vymyslet, jak by měla ozdoba vypadat a pustit se směla do toho! Vystřihnete požadovaný tvar (samozřejmě 2ks), jednu nebo obě strany ozdobíte výšivkou nebo kamínky, případně jakkoli jinak, začnete pěkně sešívat oba kusy dohromady, nesešijte  však celé, před úplným sešitím musíte celý tvar lehce vycpat dutým vláknem nebo třeba vatou nebo čímkoli, co se vám zdá vhodné, klidně tam nasypejte pohanku nebo cokoli. Já tedy používám duté vlákno. Až je tvar tak buclatý, jak si ho představujete, vložíte do otvoru mašličku, na které pak bude ozdoba viset a celý tvar řádně sešijete. Všijete tedy mašličku dovnitř.
 
Máte hotovo! Není to tak těžké, že?
 
Já mám tedy ozdobičky ještě docela šišaté, každý steh jinak dlouhý atd.. ale žádný učený z nebe nespadl, jak říká moje babička a tak věřím, že za pár týdnů už budu ozdobář profesionál :) A i kdyby ne, tak nevadí, živit se tím naštěstí nemusím :)



Tak a teď si zasloužíte trošku teplého moku a lehkou četbu :)


 
Mimochodem - ta prostírka pod skleničku je plněná kořením - skořicí, hřebíčkem, anýzem a nádherně voní a navozuje báječnou klidnou atmosféru!
 
Tak už víte, co s načatým odpolednem?
 
Meduňka!
 

18 komentářů:

  1. Krása! Jsi šikovná! Dobrý důvod vyrobit si vlastnoruční ozdoby :o)) náš pes naštěstí ozdoby neohrožuje, takže stromek bude jako vždycky ověšený starou křehkou klasikou. Plast mi na stromek nesmí! :o))

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní, moc se ti povedly!! mě jsou dokonce bližší než "sterilní! baňky:)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, to vypadá super!:) a na stromku bude ještě lip ..
    Akorát mě by to u televize spis nasralo, pac bych se jen rozrusila z toho, jaky jsem beznadejny diy dřevo :DD

    OdpovědětVymazat
  4. Sice si myslím, že na vánoční šílenství je ještě brzo, ale je to super! :)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, pokud jich mam nadělat dost na cely stromek, tak zase az tak brzy není :) ono mi to jde pomalu - tak hodinu 1 kousek

      Vymazat
  5. Moc povedené..ty jsi prostě holka šikovná,ale to já už dávno vím....To je prostě dar od Boha.Úplně jsi mě naladila už na čas vánočních radovánek.

    OdpovědětVymazat
  6. Uděláš mi takové na zakázku? Já bych si k těm ozdobám přišila nejen ruce, ale asi i nohy :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Sa nám tu "zvianocieva":))Nie, že by som ja nezačala robiť vianočné guličky zo stúh ešte v auguste...ehm ehm...nevadí...aspoň vidím, že nie som sama:)...ale musím povedať, že tvoje ozdoby sú naozaj úžasné!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jaképak šišaté. Jsou krásné! Srdce a vločka jsou moji favoriti!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Jé Meduňko rozmilá, Ty jsi moc šikovná! Souhlasím s tutto, jaképak šišaté, krásné je to. A jsem moc ráda, že vyznáváš tu krásnou typickou vánoční kombinaci - zelená, červená, tu miluju i já....Inspirovala jsi mě, no jo náš stromek bude muset být taky "vycpaný vatou" jinak ho náš Shelly "zamorduje" :-))....Vidím holky, že máte fakt vánoční náladu, nejdřív Ty a pak tutto, Vy mě udoláte, tak jo konečně beru oficiálně vánoce na vědomí!!!! Užij si krásnou sobotu i neděli a posílám Mišce pohlazení a pusu od Shellyho :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, to abych zase jednou pokoušela svou téměř beznadějnou levost a šla shánět nějaké ty látky, duté vlákno, atd. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, jsi šikovná, já se taky chystám něco vyrábět :)
    PS: článek o psychice a nemocech na blogu
    http://lifeinimperfection.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty