neděle 18. února 2018

To nepotřebuju ... I.

Krásný dobrý den,

už jsme se tu dlouho neviděli a popravdě řečeno si nejsem ani jistá, jestli to "budu ještě umět". Myslím předat vám tu svoje myšlenky, ale pokusím se o to. Tak směle do toho :)

Jak již sám nadpis napovídá, chtěla bych se dneska (a pak i dalších dílech) věnovat produktům, které mi v poslední době tak úplně nesedly, ve svém životě je určitě nepotřebuju a myslím, že k nim lze najít jistě lepší alternativy. Někde je teprve hledám a budu ráda, když mi s nimi třeba poradíte, jinde vám je nabídnu já. 






Ačkoli kyselinu salicylovou této značky naprosto miluji (uznávám, že je to trochu silný výraz), s tímto krémem jsem se prostě nesžila, přestože jsem se velice urputně snažila jej milovat z celého srdce. Abyste rozuměli, s kyselinou glykolovou mám už leta velice dobré zkušenosti a občasně trvalý partnerský vztah. Přičichla jsem k ní někdy cca ve 23 letech a vracím se k ní vždycky, když jsem s pletí na štíru, potřebuju pomoct s diskoloracemi po akné, s nerovným reliéfem pleti, prostě nedokonalostmi. 
O kvalitě kyselin značky Bravura London jsem slyšela/četla hodně a proto jsem i já zatoužila je vyzkoušet. Vlastně úplně nejvíc mi do oka padl tento noční krém. Nebýt Iwi, tak jsem snad ani nic jiného od nich nevyzkoušela a to by byla velká chyba!! Tímto děkuji Iwi za vše! 

Složení krému: Aloe Vera Gel, Safflower Oil, Glycerin, Glycolic Acid and Sodium Glycolate, Stearic Acid, Cetyl Alcohol, Dimethicone, Arnica Blossoms Extract, Calendula Blossoms Extract, Glucose and Fructose and Sucrose and Urea and Dextrin and Alanine and Glutamic Acid and Hexyl Nicotinate, Tocopherol, Sodium Alginate, Retinyl Palmitate (Vitamin A), Chamomile Extract, Octyl Methoxycinnamate, Palmitoyl Oligopeptide, Palmitoyl Tetrapeptide-3, Guar Gum, Sodium Hyaluronate, Sodium PCA, Ascorbyl Palmitate, Hydrogen Peroxide, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate.

Ve složení mě dost zaujal základ z aloe vera gelu, říkala jsem si, že je to moc fajn, že krém "neošidili" obyčejnou vodou, jak už to tak většinou bývá. Čistý aloe vera gel jsem používala svého času od firmy BioAroma a nebyl špatný. Vím, že někdo jej nesnese, ale mě nijak nezlobil, byla jsem s ním spokojená.  Hned na druhém místě olej ze světlice barvířské (bodlákový olej), to se taky jen tak nevidí a kůže ho prý miluje! Má odstraňovat suchost pokožky, akné, ale také například bojovat proti vráskám. V první polovině složení mě oslovily i rostlinné etrakty (arnika, měsíček). Prostě mě to složení zaujalo, připadalo mi netuctové a fajn. Krém má navíc moc pěkné skleněné balení, s úžasným rosegold uzávěrem, vypadá krásně žensky a chtěla jsem ho mít doma :)

Než dojdu k tomu, co mi na krému vadí, uvedu pár informací, které každá správná "recenze" musí mít:

balení: elegantní skleněné, krásně ženské

objem: 50ml

vůně: nepěkný chemický puch

konzistence: neobvykle hutná

cena: necelých 18liber - tedy něco málo přes 500Kč



Ten nepěkný chemický puch bych přešla, koneckonců můj čich je na tom bídně, takže bych většinou ani nic nezaznamenala. Navíc krémy po nanesení obvykle během chvíle na pleti necítíte, takže to v našem vztahu může být menší bezvýznamné mínus, ale nic zásadního. Co mi ale nesedí hodně, je ta hutná konzistence. Chtělo se mi napsat hutná, mastná, ale ono se mi to nezdá být ani tak mastné. Jen to na pleti prostě sedí, úplně se to nevstřebá, udělá to povlak a ačkoli mi to v okamžik nanesení nepřipadá mastné, během noci se mi pleť zmastí takovým způsobem, že mi se mi ta mastnota dostává až do očí a ukrutně mě v nich štípe. Vím, zní to divně, kdybych si toto někde přečetla a sama to nezažila, tak si klepu na čelo a přemýšlím, jestli je autorka nalitá nebo jen nána pitomá (případně kombinace obojího). Ale přísahám, že je to tak. Je mi ten pocit tak nepříjemný a tak mě to irituje, že jsem nebyla schopna krém pravidelně používat a tím pádem ani zaznamenat pořádně jeho účinky. Fakt jsem se snažila, ale nejde to. Krém jsem posunula dál nové majitelce, která má sušší typ pleti a doufám, že jí sedne víc. 

Co vám o něm můžu s jistotou říct, že není nijak přehnaně agresivní, neloupala jsem se po něm, neštípal mě na pleti. Moje pleť je už na kyselinu glykolovou léta zvyklá, takže je dost dobře možné, že někdo, kdo s ní teprve začíná, by jisté podráždění pociťoval. 

Po svých letitých kyselinových zkušenostech bych jednoznačně doporučovala při vyšších koncentracích (což pro mě bylo už i např. 12%) určitě pleť na tyto kosmetické produkty pomalu zvykat. Určitě nemazat hned denně, zezačátku můžete krém po třeba půlhodince umýt. Poslouchejte svoji pleť, ona si řekne, co potřebuje a jak se jí kyseliny líbí.  Pokud bude pleť pálit nebo bude hodně rudá, zasáhněte, prostě to umyjte. Já jsem kdysi do toho šla s kyselinou glykolovou na plné pecky už od začátku a opravdu ošklivě jsem si popálila pleť. Dlouho to bolela jako čert a navíc jsem se hooodně viditelně sloupala. To nechceš!!!



Jako alternativu tohoto krému bych vám doporučila krém Glyco A, který je u nás "bežně" dostupný v lékárnách a za 30ml zaplatíte od 400 do 500Kč. Což je vzhledem k nižšímu objemu balení docela hodně, ale zase když si k Bravurě připočítáte poštovné z UK ... Glyco A obsahuje 12% kyseliny glykolové a jeho konzistence je mé pleti mnohem příjemnější. Za účinky tohoto krému dám do ohně obě svoje ruce!

To by bylo pro dnešek všechno. Doufám, že se tu zase brzy uvidíme u dalšího dílu mé rubriky To nepotřebuju.

Mějte krásný den. Meduňka


3 komentáře:

  1. Ahoj Meduňko, bude i článek o realizace ranní pleťové rutinně? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj Lucko, chystam se na to, lec hyperaktivni satan spici zasadne v naruci mi krizi plany. :( Ale bude!

      Vymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty