neděle 22. prosince 2013

cukroví last minute

pěkný skoro už sváteční den,

celé toto období před Vánocemi považuji za sváteční a mám ho raději než svátky samotné! Všechna ta světýlka a svíčky a voňavé koření a vánoční kýčovité filmy se Santou a romantické filmy, které mi vykouzlí naprosto debilní úsměv na rtech :) Tak to jen pro vysvětlení pozdravu :)
 
Dnes vám přináším takové rychlocukroví, které jsem vyrobila ze zbytků. No tedy úplně ze zbytků to nebylo :) Zbyl mi marcipán, ze kterého jsem vykrajovala původně hvězdičky na zdobení úplně jiného cukroví... a protože marcipán je po čertech drahá záležitost, chtěla jsem ho nějak smysluplně zužitkovat a tak jsem zrealizovala následující recept:

potřebujete:
  • marcipán
  • nugátové bonbony
  • lískové ořechy
  • něco na ozdobení (není nutné)
  • papírové košíčky
Postup je zcela triviální - vezmete ořech, obalíte do 1/2 nugátového bonbonu. Já nerada vážený nugát z cukrárny, víc mi chutnají ty z bonboniér, nejraději mám od Figara, ale ty jsem na poslední chvíli ve večerce nesehnala... Nugát musíte nechat velice lehce rozehřát, aby se vám dobře tvaroval, pokud to přeženete s ohříváním, tak se vám bude matlat a kuličky nepůjdou pořádně tvarovat. Pak z marcipánu vytvoříte placičku a obalíte již hotovou nugátovou kuličku.
Celé dílo pak můžete dozdobit dle svých představ - polít čokoládou, nebo obalit v mletých pistáciích... já jsem nechala zatím jen tak a asi už s nimi nic dělat nebudu. Kuličky jsem umístila do papírových košíčků, ačkoli tedy moje košíčky jsou moc velké na kuličky....
 
 






 
Musíte uznat, že je to opravdu rychlovka! Pokud se budete inspirovat, tak ať se práce daří. Já jdu naplnit ještě vosí úlky a pak hodím nohy na horu a budu popíjet zázvorový odvar, abych se rychle vyzdravila z virózy :(
 
Mějte se krásně a užívejte všechny ty vánoční filmy! Dneska jich je dost a dost!
 
Meduňka

2 komentáře:

  1. Jé, to vypadá dobře, mám moc ráda nugát i marcipán... Ale jestli to budu to zkoušet, tak možná před silvestrem, do Vánoc už se mi zkrátka nechce nic shánět. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná fotka nová na záhlaví! A to cukroví je pecka :-)

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty