neděle 13. ledna 2013

Lnicová mast - Dr. Popov

pěkné nedělní odpoledne přeju,

tak jaký jste měli víkend? Jste odpočinuté, opečované, krásné a plné energie na následující pracovní/zkouškový týden? Upřímně doufám, že ano :)
 
Dnes bych vám ráda představila takovou levnou ale fajn mastičku, kterou jsem poslední dobou zkoušela a docela jsem si ji oblíbila. Jedná se o lnicovou mast od Dr. Popova.
 
Mast jsem si koupila tuším, že ve zdravé výživě, ale vlastně si nejsem jistá....jen si říkám, kde jinde bych ji koupila??? Poslední dobou začínám mít potíže s pamětí! Měla bych s tím něco dělat!!!
Koupila jsem si kelímek o objemu 50ml a to za krásných 58,- Kč. To balení holt koresponduje s tou nízkou cenou, nečekejte nic extra luxusního, ale stačí to.
 
Mast je určena pro pleť náchylnou k trudovitosti, neboť obsažené rostlinné extrakty mají skvělé čistící, zklidňující a regenerační  účinky. Mast se dá použít i na další kožní problémy - na ekzémy, plísně atd.
 
Složení: kvalitní vepřové sádlo, včelí vosk, lnice, čubet benedikt, tymián, ořešák, lopuch, vitamín E, parfém (směs přírodních silic).

Lnice - je využívá pro léčebné účely - zejména jako spasmolytikum tlumící křeče při kolikách a při ledvinových a žlučníkových záchvatech. Zevně je lnice  používána při ošetřování bércových vředů či hemoroidů, ale i dalších kožních defektech.

Tymián - patří do čeledi hluchavkovitých, je velice silně antiseptický, účinný proti bakteriím a plísním - zejména při vnitřním použití. Užívá se také v kosmetice, neboť má astringentní účinky.

Lopuch - užívá se v kosmetice zejména do přípravků na akné - účinné látky, které obsahuje léčí drobná poranění, svědivé vyrážky či píchnutí hmyzem.

 
 


 
Zatím jsem nepoužívala žádnou mast, která by měla jako základ vepřové sádlo a vzhledem k mé mastné pleti jsem měla docela obavy, naštěstí byly zbytečné. Vepřové sádlo je svoji strukturou velice blízké lidskému tělu a je vhodné i na ekzematickou a citlivou pleť.
 
Jelikož je mast z velké části sádlo, tak je její konzistence hodně hutná - tedy v normálních tepelných podmínkách +-20stupňů. Poměrně těžko se z kelímku doluje, pokud byste tedy chtěli nabrat nějaké větší množství. Vzhledem k mé mastné pleti opravdu používám jen maličko masti, takže mi stačí několikrát přejet po povrchu prsty a lehce je omastit. Pak nanáším na obličej, mast na obličeji lehce taje, dá se dobře zapracovat do pokožky. Opravdu jí používám jen trochu a úplně mi to stačí.
 
Na internetu jsem četla, že mnoho lidí nebylo spokojeno s tím, že je mast opravdu mastná, což je tedy vzhledem k názvu i k použitému sádlu logické, že :) Pokud byste mast chtěli používám místo denního krému, tak si umím představit, že by dělala paseku - zejména tedy asi pod makeupem. Já ji používám zásadně na noc nebo třeba o víkendu, když jsem doma, nikam se nechystám a potřebuji pleť ošetřit. Používala jsem ji, když jsem si pleť přesušila - střídala jsem se sérem od Nobilis a byla jsem moc spokojená! Když večer mast namažu na obličej, tak ho mám ráno opravdu pěknější - tedy alespoň co se pupínků týče. Ani jsem tomu nevěřila, ale účinkuje opravdu rychle. Pokud masti na pleť nenanesete moc, tak se docela rychle vstřebá, já po ní nejsem nijak přemaštěná, nelesknu se, naopak mám pocit, že je pleť hezky vyživená nebo jak to říct...prostě v pěkné kondici.
Suché pleti by se mohla mast osvědčit i jako denní krém, ale masti smíšené a mastné mast doporučuji opravdu spíš na noc.
 
Co mi ne úplně vyhovuje je parfemace masti, řekla bych, že je asi cítit zejména to sádlo - přiznám se, že přesně nevím, jak sádlo voní, protože ho nepoužívám. Ale není to ani žádná tragédie, nic, co by se nedalo snést nebo by přílišně obtěžovalo. Věřím, že to může někomu i vonět, je to takové specifická vůně.
 
To by bylo k dnešnímu tématu asi vše, doufám, že jsem nezapomněla zmínit něco důležitého. Pokud by vás napadla nějaká otázka, tak mi dejte vědět, ráda odpovím.
 
Pěkný zbytek víkendu přeje Meduňka

9 komentářů:

  1. Z vepřového sádla? I když ... proč ne... Složením bude blízko lidskému, takže to spolu může hezky fungovat. A ta cena? Lidová! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Od Popova bych ráda nějakou "sádlovou" mast vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  3. K tomu sádlu:) před pár lety jsem trpěla periorální dermatitidou. Když jsem si to konečně uvědomila, přestala jsem ji léčit podomácku a zašla ke kožní doktorce, která je taková "stará škola". Ta mi noc předepsala zinkovou mast, která je sama o sobě totálně vysušující. Zakázala mi používat na obličej jakoukoliv kosmetiku, jediný, co jsem mohla na tu "usušenou" bradu namazat, bylo čistý sádlo. No nadšená jsem z toho nebyla, ale doktory poslouchám, takže jsem to tak praktikovala a za 14 dní to bylo pryč. Ještě mi přišlo zajímavý, že mně to mazání vůbec neucpávalo póry a nedělalo pupínky (což se mi občas po krémech stane). Myslím, že to sádlo je řešením pro lidi, co mají opravdu extra citlivou pleť.

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem od Dr.Popova minulou zimu mast Rakytela a byla naprosto boží, také jsem byla překvapená, že neucpává póry. Až budu mít ohledně pupínků zase období blbec, tak jí ráda prubnu, ale zatím-to musím zaťukat- se ode mne drží dál:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá zajímavě - teď mám pleť samý pupínek a zaručené přípravky nějak přestaly fungovat - takže mrknu po tomto :)
    Od dr. Popova doporučuji na vyzkoušení produkty s tea tree.
    S tím balením máš pravdu - je takové..prostě nic luxusního...kupodivu to ve mně vyvolává zvláštní pocit zaručené účinnosti a prospěšnosti pleti (mm...tahle věta tedy zní divně :D, ale teď už žádnou smysluplnější asi nevymyslím)
    Úspěšný týden :)
    Lil

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem byla k sadlu skepticka, ale presne, i doktor me vyvedl z omylu. A ted na masticky ze sadla nedam dopustit :-) A ty od Popovova mam nejradsi, prijdou mi takovy nejprirodnejsi a navic za tu cenu... :-) L.

    PS: Moc hezky blog!

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty